czwartek, 13 lutego 2014

Olej arganowy organiczny 100%


Dzisiaj przychodzę do Was z postem na temat oleju arganowego organicznego 100 % ze sklepu Atelier Natury. Miałam możliwość go przetestować, ponieważ wygrałam 100-złotowy bon na zakupy w tym sklepie. Po ponad miesiącu stosowania potrafię już coś więcej na temat tego produktu powiedzieć.

Informacje od producenta: 
"Olej arganowy zwany inaczej złotem Maroka czy też eliksirem młodości jest obecnie najbardziej cenionym i najbogatszym we właściwości pielęgnujące olejem  produkowanym  na świecie. Od dawna służący narodowi marokańskiemu, został zauważony i doceniony na wszystkich kontynentach. Wytwarzany jest z owoców arganii żelaznej, inaczej drzewa arganowego, które występuje tylko w jednym  miejscu  na świecie tzn. w południowo zachodniej części Maroka. Fakt, że rośnie ono w ekologicznie czystym środowisku  sprawia, że olej arganowy jest tak wartościowym  produktem.

Jest szeroko stosowany w kosmetologii i stanowi nieoceniony składnik produktów kosmetycznych. Jedną z najbardziej cenionych właściwości oleju arganowego jest jego działanie odmładzające. Wpływ na to ma duża zawartość tokoferoli czyli witaminy E (w tym Beta-tokoferol, Gamma-tokoferol i Delta-tokoferol), które chronią nasz organizm przed starzeniem się komórek. Olej chroni także strukturę skóry przed zniszczeniami powodowanymi czynnikami zewnętrznymi, głównie dzięki zawartych w nim antyoksydantów. Polecany jest właściwie dla każdego rodzaju cery szczególnie dla skóry wrażliwej, suchej, alergicznej a także trądzikowej i dojrzałej. Dzięki jego właściwościom nawilżającym i ujędrniającym, wygładzającym, rewitalizującym, pielęgnacja skóry bardzo skuteczna.

Warto także wiedzieć, że olej arganowy łagodzi objawy trądziku młodzieńczego, alergii czy też łuszczycy. Dzięki obecności fitosteroli, w tym głównie spinasterolu ma działanie przeciwzapalne i łagodzące jak również przyśpiesza gojenie ran, blizn, rozstępów a także poparzeń np. słonecznych.

Olej arganowy stosowany do demakijażu, maseczek kosmetycznych jak i masaży, wspaniale pobudza krążenie krwi, wpływa odmładzająco na skórę jak i nadaje jej niepowtarzalny wygląd. Jest to także wspaniały produkt do pielęgnacji włosów i paznokci. Doskonale sprawdzi się przy włosach suchych i łamliwych. Pomaga także zwalczyć łupież skóry. Ten wartościowy olej znajduje zastosowanie również w pielęgnacji skóry niemowląt. Chroni skórę najmłodszych przed oparzeniami i sprawdza się też jako produkt jej całkowitej pielęgnacji.

Zastosowanie produktu:
* dodatek do gotowych kosmetyków (porcję kremu, balsamu, odżywki lub szamponu nałożyć w zagłębienie dłoni, dodać do tego  niewielką ilość oleju arganowego całość wymieszać na jednolitą emulsję, nałożyć na skórę i dokładnie wmasować lub wklepać,
* olej arganowy można stosować bezpośrednio na skórę twarzy i ciała oraz włosy,
* jako pielęgnacyjny olejek do twarzy stosowany samodzielnie (odrobinę olejku rozgrzej między palcami i aplikuj na lekko wilgotną skórę twarzy, szyi, dekoltu oraz okolice oczu, delikatnie wklepując),
* jako dwufazowy nawilżacz w połączeniu z wybranym żelem hialuronowym (nałożyć na zagłębienie dłoni porcję żelu hialuronowego, dodać kilka kropli olejku, zmieszać palcami na jednolitą masę i nakładać opuszkami palców, delikatnie masując i wklepując w skórę. Stosunek fazy olejowej do żelowej reguluje się w zależności od potrzeb i rodzaju cery. W przypadku cery tłustej dodajemy mniejszą ilość olejku, w przypadku cery suchej większą ilość olejku),
* jako natłuszczająco - nawilżający olejek do ciała stosowany bezpośrednio na suchą lub lekko wilgotną po kąpieli skórę,
* jako olejek pielęgnujący końcówki włosów, odpowiedni do stosowania zarówno na suche i mokre włosy, bez spłukiwania (nabrać odrobinę oleju, rozgrzać i rozetrzeć między palcami, następnie wmasować w końce włosów, nie spłukiwać). Używaj olejku oszczędnie, aby nie przetłuścić i zbytnio nie obciążyć włosów,
* jako maska do włosów, stosowana przed umyciem (w suche, nieumyte jeszcze włosy i skórę głowy wmasować olej, zawinąć włosy w foliowy czepek i/lub ręcznik, trzymać na włosach przez ok. pół godziny do godziny i następnie umyć włosy szamponem bez SLS),
* jako olejek pielęgnujący, wcierany w zniszczoną skórę rąk oraz w paznokcie
* jako dodatek do wzbogacenia porcji maseczek w proszku.

Produkt posiada certyfikat organizacji Ecocert potwierdzający jego czystość ekologiczną.

Olej arganowy jest produktem w stu procentach naturalnym, nieprzetworzonym chemicznie. Wolny od środków konserwujących i sztucznych barwników, co sprawia że tak dobrze oddziałuje na naszą skórę nadając jej zdrowy i piękny wygląd. Niewątpliwą jego zaletą  jest także fakt, że bardzo szybko wchłania się w skórę. Obecność kwasu oleinowego sprzyja penetracji w głąb skóry składników aktywnych naturalnie obecnych w oleju. To produkt o szerokim spektrum działania, który każdemu pozwoli zadbać o swoją skórę.

Cena:  31 złotych/50 ml z dozownikiem"

Zacznę od tego, że miałam 50 ml oleju z dozownikiem. Jest on niezwykle wydajny, ponieważ razem z mamą używamy bardzo dużo tego produktu, a dzięki dozownikowi odpowiednia ilość produktu trafia na naszą dłoń. Z tego co się dowiedziałam, bez dozownika wylatuje zdecydowanie więcej produktu i bardzo szybko się on kończy, a cena jego wcale nie jest najniższa. 

Przed zastosowaniem tego oleju miałam kontakt z olejkiem arganowym w różnych kosmetykach i nie mogę na nie złego słowa powiedzieć. Polubiłam się z tym składnikiem i ciekawa byłam jak sam olej sprawdzi się u mnie, szczególnie na włosach. 

Zacznę od tego, że jest on uniwersalny. Można stosować go na włosy, ciało, cerę i w połączeniu z różnymi produktami. Świetną sprawą jest pompka, która pozwala dozować idealną ilość produktu i tym samym zaoszczędzić dużo oleju. Olej jest w szklanym pojemniczku na który złego słowa nie powiem. Parę razy był tłusty od oleju, ale szybko dało się to wytrzeć i nie wyślizgiwał się z dłoni. 

Największą ilość produktu wykorzystałam na włosy. Nie stosowałam przed myciem na suche włosy, bo nie lubię takiej aplikacji. Dodawałam go niekiedy do odżywki, którą spłukiwałam z głowy. Najczęściej jednak sam olej po osuszeniu włosów nakładałam na nie, albo mieszałam z innymi kosmetykami do włosów i wcierałam to w mokre włosy (nigdy nie u nasady, tylko od połowy długości!). Od czasu do czasu nakładałam olej na suche włosy, ale tylko na końcówki! Włosy po zastosowaniu oleju były nawilżone, nie puszyły się, do tego lśniły i były ujarzmione. Końcówki bardzo długo wyglądały zdrowo, czyli na moich włosach przedłużył okres w którym podcinam końcówki z 3 miesięcy na prawie 5! Zaobserwowałam zdecydowanie lepszą kondycję włosów, nawet łatwiej się je prostuje, gdy już to robię. 

Olej także od czasu do czasu stosowałam na cerę i w połączeniu z innymi produktami do twarzy, głównie kremami na noc. Aplikowałam wieczorem na twarz, bo nie chciałam w dzień chodzić z tłustą buzią. Rano, gdy się budziłam cera była gładka i napięta, nie świeciła się i zauważyłam lekko wyrównany koloryt twarzy. Nawet strefa T, która jest tłusta wyglądała zdecydowanie lepiej, dlatego warto sprawdzić jak u osób, które mają tłustą cerę ten olej zadziała. 

Reasumując, jestem pewna, że jeszcze nie raz powrócę do tego produktu i go zakupię. Ten olej jest rewelacyjny! Rzadko spotykam się, żeby jedna rzeczy działała na cerę, włosy i ciało. Chciałabym jeszcze kilka zastosowań tego oleju wypróbować, ale z pewnością na włosy nie przestanę go aplikować, bo wyglądają one świetnie. 

Jak Wy używacie oleju arganowego? Sprawdził się u Was? Macie dla mnie jakieś rady? 

6 komentarzy:

  1. Olejek arganowy stosowałam na cerę i rzęsy. To świetny produkt! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam olej aragnowy z Maroka, też czysty, ale szczerze mówiąc nie bardzo mnie zachwycił. Stosowałam na włosy, głównie końcówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka kiedyś także opowiadała mi jak ten produkt niekorzystnie wpływa na jej włosy. Widocznie to indywidualna sprawa :)

      Usuń
  3. Miałam go i był całkiem całkiem tyle tylko że teraz testuję olej z pestek winogron i zobaczymy jak się spisze ;)

    OdpowiedzUsuń