wtorek, 11 lutego 2014

GIMP, czyli jak zaczęłam korzystać z tego programu.

Od bardzo dawna chciałam nauczyć się korzystać z funkcji jakie posiadają programy edytorskie. Zawsze brakowało mi czasu, cierpliwości i zaangażowania. Wszystko zmieniło się, gdy zaczęłam prowadzić tego tutaj bloga. Na komputerze posiadam trzy tego typu programy: PhotoScape, Picasa 3 i GIMP.

Pierwszego programu, czyli PhotoScape używam głównie do łączenia zdjęć i robienia kolaży.

Drugi program, czyli Picasa 3 jest moją prawą ręką. Od dodawania podpisu zdjęciom do ucinania obrazu. Zastosowań ma wiele i przez długi okres czasu tylko z niego korzystałam.

Jednakże, z dnia na dzień czułam, że to za mało, że chce więcej, chce lepiej. Nie dość, że chce ulepszyć wygląd bloga, poznać wszystkie jego opcje to chce, żeby czytelnikom miło oglądało się moje zdjęcia, pomimo złego oświetlenia i słabego sprzętu fotograficznego.

źródło: www.itctorrente.it

Z pomocom przyszedł mi program GIMP. Od dawna obserwowałam w sieci co użytkownicy robią dzięki temu programowi i jakie ma on możliwości. Długo zastanawiałam się czy aby nie jest za skomplikowany, ale..


Zdjęcie po lewej stronie, a głównie jego tło sprawiło, że zachciałam je zmienić. Obejrzałam parę filmików na youtube robiąc przy tym notatki i sama wzięłam się do pracy. Jak widzicie po prawej stronie zmieniłam te tło. Uważam, że krawędzie mogły by być mniej wyostrzone, ale jak na pierwszy raz jestem zadowolona. Chciałabym dalej uczyć się i rozwijać, bo z pewnością to mi się przyda.  


Korzystacie z takich programów? Jakie były Wasze początki? Może macie dla mnie jakieś rady? 


15 komentarzy:

  1. Ja korzystam z Photoscape i Photofiltre i jak na razie w zupełności mi wystarczają..PS np nie ogarniam w ogóle..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam właśnie, że dużo osób korzysta z photofiltre, ale nigdy nie miałam do czynienia z tym programem.

      Usuń
  2. PhotoScape wystarcza mi w zupełności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, zdjęcie faktycznie o niebo lepsze ; ) chyba też muszę się wziąć za swoje umiejętności graficzne i zacząć używać gimpa! pozdrawiam! chętnie zostaję na dłużej, obserwuję. jestem ciekawa Twoich kolejnych przerobionych fotek : )

    OdpowiedzUsuń
  4. I tak bardzo dobrze Ci to wycięcie wyszło. Ja mam często problem niestety z wycinianiem przy logach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za logo też musiałabym się zabrać, ale wszystko po kolei. Jeszcze sesję mam :)

      Usuń
  5. ja znalazlam kiedys zdjecie z fajnym sposobem na robienie tla :)
    http://img.zszywka.pl/0/0177/w_6335/fotografia-i-grafika/swietne-zdjecia-google--swiatelkagr.jpg
    ja robie wiekszosc rzeczy w photoscape i podpisy i kadrowanie i łączenie i gify :) na innych programach sie nie znam

    OdpowiedzUsuń
  6. Korzystam z niego ale nie wiedziałam ze mozna zmienic tło! To bardzo mnie cieszy! super!
    Dzieki za podpowiedz,
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W nim można bardzo wiele rzeczy zrobić! :) Tylko trzeba umieć, a ja nie umiem jeszcze.

      Jak ktoś mnie często komentuje to do niego zaglądam w wolnej chwili, więc nie masz co się martwić :)

      Usuń
  7. Kiedyś z niego korzystałam, ale z początku nie mogłam sobie poradzi z ogarnieciem go ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja trzy razy do niego podchodziłam już od paru lat :P

    OdpowiedzUsuń
  9. mam gimpa ale wolę photoshopa :D

    OdpowiedzUsuń